dilluns, 23 de juliol del 2007

Curs de Gospel


Un dia, un company de feina amarat de blues, em va animar a participar en un curs de Gospel que es fa, anualment, dins de la programació del Festival de Blues, Jazz i Gospel de Roses. Amb la meva minsa experiència a la BBC (Bodas, Bautizos y Comuniones) i camuflada sota el nom Quartet Muixeranga, la idea em va semblar descabellada... Més endavant, però, la curiositat va poder més que jo, i m'hi vaig apuntar juntament amb unes amigues. El professor, nascut al Camerun i anomenat Didier Likeng em va ajudar a entendre quin era l'esperit de la música gospel, sense importar el timbre de la veu, l'experiència prèvia, i els coneixements musicals. Enguany la professora del curs ha sigut Karen Gibson, la directora del Kingdom Choir, qui ha intentat donar-nos petites dosis de tècnica...

Realment, cantant diferents peces (música africana, espirituals negres, gospel, etc.) he entès que només l'esclavitud podia ser l'origen d'aquesta llibertat...